torsdag 29 april 2010

Trött som F*n

Igår var vi till svanå och min kära vän sofie, hade jätte trevligt där, Ida och Emma fick rida på sofies lilla häst Molle dom tyckte det var super kul :-) Sen så fikade vi och Thea var inte på humör för nått just då men efter lite amning så lugnade hon ner sig, sen åkte vi till sofies nya lägenhet som jag tyckte var jätte fin och rymlig för att vara en trea, vid 19.30 tiden så åkte vi hemmåt och svängde förbi Mcd för lite mat på hemvägen, tjejerna var så glada i bilen och pratade om dagen som varit, och Thea sov hela vägen hem (på dit vägen var hon inte lika nöjd) så vid 21.00 var vi hemma och då vart det läggdax för tjejerna och jag själv var helt slut med så jag tog upp en sovande Thea ur bilstolen och tog med mej henne in till sängen och kollade på efterlyst, sen så vaknade hon och ville ha lite mera mat så jag ammade och då ville J se på Transformers 2 tror jag det var, så vi kollade på den i sovrummet första halvan hade ljud andra halvan var ljudlös så när den andra delen hade gått 10minuter eller så så somnade jag då var det svårt att hålla ögonen öppna ;-)

Jösses så trött jag är idag, tror all trötthet tar ut sig nu, skulle kunna lägga mej och sova i flera dagar men det går ju inte tyvärr. Idag så fick J ge Thea flaska första gången, jag har ju hela frysen full i min utpumpade mjölk och nu är det så att Thea ska äta medicin en månad det var nån typ av förstärkning för skelettet pga att hon är prematurbebis, dyrt som sjutton var den oxå så jag hoppas verkligen att den hjälper hennes skelett.

Hon såg så himla fundersam ut när J gav henne mat, man undra vad hon tänkte :-) I allafall så ska vi variera amning och ge flaska på dagarna för att få i henne medicinen (hon ska ha morgon och kväll) men kväll och nätter ska jag fortsätta amma OM nu det går att göra så det är ju helt upp till Thea vad hon går med på så det blir spännande att se hur det går, blir ju lite skönt att J oxå kan hjälpa till mer så man får en liten brejk, fast det är ju ändå inte så mycket tid man får, för en EN enda gång har J lyckats få Thea att somna hos honom det spelar ingen roll om hon så precis har ätit det har inte gått allt så jag hoppas att hon ska acceptera att kunna somna i hans famn med iaf på dagarna på nätterna så sköter jag allt själv, J vaknar inte när hon skriker ens, och nu är hon så van att sova bredvid mej och väldigt ofta på mej så jag tror det blir svårt att ändra det plus att som sagt inte J vaknar när hon skriker och han rör sig mycket i sängen när han sover så att lägga lilla Thea bredvid honom det gör bara inte, skulle ALDRIG förlåta mej om det hände nått så det är lika bra att ha henne bredvid mej, för jag har ju haft två barn innan Thea som sovit på och bredvid mej så jag vet att jag ligger stilla i sängen det är ganska otroligt det där att hjärnan vet att hon ligger bredvid mej fast man sover :-)

Tjejerna är så rastlösa dom har varit ut till lekparken en stund men emma klämde handen i gungan så hon kom in gråtandes :-( så jag rullade lite negerbollar så dom fick lite fika det är alltid populärt här hemma. Väntar på att Thea ska vakna så hon kan få lite mat och vi kan hitta på nått, imorn är det ju valborg och då ska tjejerna vara här en extra dag för deras pappa skulle iväg på nått galej och jag tar mina barn lite extra så mycket jag får :-) Så på lördag kommer han och hämtar dom i allafall som det är sagt nu. Nääe nu ska jag återgå till mina barn dom bygger nånting just nu med pallar och kattklösbräda och tvättkorgar spännande =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En 29årig Trebarnsmamma, som lever för sina barn.