onsdag 14 april 2010

Soliga Dag!

Idag har det varit soligt och fint ute är så härligt med vår väder =) Imorse så gick jag och tjejerna upp och käkade frukost och sen gjorde vi oss klara och åkte in till den lite större byn och hälsade på hos min farmor, tjejerna var så glada och busade massor där och vi fick lunch där med, min pappa kom förbi en sväng dit med, jätte trevligt är det alltid där =)

Sen åkte vi hemmåt och barnen hade fått varsitt av farmors läppstift och Emma målade sig i bilen hon såg ut som Joker i batman så jag fick skrubba rent halva hennes ansikte hemma, och sen gick vi ut på gården och tjejerna cyklade, mina föräldrar kom förbi och ville se när tjejerna cyklade utan stödhjul, mina älsklingar sken mer än solen gjorde när dom susade förbi sin mormor & morfar på sina cyklar:-) Även tjejernas kompis wille kom hit och cyklade med dom så dom cyklade och busade mycket ute, J ville borsta bort gruset ute för tjejerna inte ska cykla omkull i det och skulle låna en sopborste i granntrappen då stod det två kärringar i trapphuset och sa åt honom att barnen inte skulle cykla här utanför det var minsann ingen lekpark!..

Jäkla kärring det är innergården till ALLA hyreshusen och ALLA får cykla/gå/springa eller vad fan dom vill där!! Kan inte förstå hur man kan neka barn att leka och busa ute dom måste verkligen vara bittra för dom själva är gamla och inte kan ta sig ut i det fina vädret för den ena kärringen stod och bevakade allt barnen gjorde i sitt köksfönster..

Efter ett tag så åkte mina föräldrar hem och vi gick in och fikade och barnen lekte ett tag till, sen så åkte dom hem och vi gjorde kvällsmat och läggdax för tjejerna, jag försökte ringa min syster men det vart lite smått kaos så jag hörde inte vad hon sa på slutet så vi fick lägga på.. ha ha.. Tjejerna la sig i sina sängar och kollade på alfons åberg och jag och J kollade på arga snickaren och fuskbuggarna, vilka människor det finns där ute tragiskt =(
Nääe om ska jag ta och lägga mej så man är piggelin imorn hoppas på ännu en soldag och då ska vi åka in till SolJo som Ida säger ;-)

WTF = Why the Face! ha ha.. Måste se det på fredag, verkar vara ett roligt program:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En 29årig Trebarnsmamma, som lever för sina barn.