torsdag 1 april 2010

Glad Påsk!

Jaha då har Påsken börjat då :-) Natten var sådär, Thea stakarn vaknade varje halvtimme hela natten och grät och snörvlade, hade henne på mej hela natten, för när hon låg på neontalen så sa sköterskorna där att ligger barnet högt upp med sitt huvud under din haka så stimulerar du deras andning när du andas så jag hoppades på det, var så himla trött på morgonen sen så J fick sköta det mesta han sov ju hela natten till skillnad från mej..

Vi käkade frukost och sen ammade jag Thea och sen åkte vi in till min farmor och hälsade på hon vart så glad för besöket, tjejerna "diskade" åt henne jösses så blött det var på golvet nedanför dom.. hi hi.. Sen hemmåt och började tvätta och lagade middag kotlett och klyftpotatis, sen kom min mamma och pappa hit med Påsk ägg åt tjejerna då vart det livat vill jag lova, mina små bustroll älskar dom så himla mycket är så lycklig att just dom är mina barn <3 Sen så gick vi ut och dom fick äntligen cykla utomhus, det var uppskattat dom cyklade runt här på innergården och lite runt bostadshusen, Emma cyklade omkull några gånger men hon var snabb upp igen, Ida har ju sagt att hon vill lära sig cykla utan stödhjul nu och det är ju dax för det (för er som undrar varför en 6åring har stödhjul så är det såhär att hon är förtidigt född och har sämre motorik på högersidan och går på habilitering för det, plus att vi bodde innan på ett ställe där det fanns grus/gräs endast så det har inte blivit mycket cyklande för henne) Men hon får cykla lite till innan vi provar att höja dom för jag är inte så säker på att hon klarar att hålla balansen pga den sämre motoriken hon har, men vi får se hur det går. Sen gick vi in och tjejerna hoppade i badkaret och stimmade där ett tag, sen så mös vi i soffan med PåskMust och barnen åt sitt påsk Godis, sista mysdagen imorn kommer deras pappa och hämtar dom för då är denna mammavecka slut =( Alltid lika trist, ska krama och Pussa på dom massor imorn för han hämtar dom inte förrän på eftermiddan.

Nääe nu ska jag amma Thea och ta och lägga oss, så man inte är helt slut imorn för jag antar att denna natten blir likadan, koksaltlösningen hjälper ju endel men det är ändå väldigt jobbigt för henne, det är nog det värsta som förälder när man känner sig maktlös och inte kan hjälpa sitt barn, hoppas snuvan försvinner så Thea får må bra! Glad Påsk på er alla ni som läser mitt svammel här i bloggen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En 29årig Trebarnsmamma, som lever för sina barn.