torsdag 8 april 2010

Mitt i kaoset kan man inte annat än skratta!

Vilken dag detta varit.. Full Fart och Kaos.. ha ha... Vid 09 kom Ida & Emma hit (deras pappas tjej skulle iväg och kika på en bil idag så deras pappa som jobbade idag undrade om dom kunde få vara här) och självklart så tar jag mina älskade flickor så mycket jag får, så vi käkade lite frukost och gjorde oss klara och åkte in mot Bvc, Thea skulle vägas, jösses vilken tid det tog där fick vänta 1 timme innan vi fick in och väga för det var bara en bvcsköterska som jobbade idag, Lillskruttan hade gått upp i vikt iallafall och det var ju bra med tanke på att hon varit snörvlig och förkyld en vecka nu.

Sen vidare till grodden och köpte hö till marsvinen och sen skulle jag hämta ut ett paket och handla lite middag sen hemåt igen, J tappade min fina skötväska i marken och den är ljusblå så den vart skitigt såklart.. Krånglade oss in i trappen hemma för dom håller på och borrar upp någe slags kablar och just nu var dom precis utanför våran ytterdörr *suck* Sen in och klä av alla barnen och sätta fart med lunchen vi stekte hamburgare, och sen sen Kom F och hämtade J dom skulle fixa nånting jag lyssnade inte så noga.. ha ha.. Sen 3 minuter senare så står Emma i Hallen och skriker: Mamma! jag måste kissa! Sen såg jag hur det blev en pöl på golvet bredvid henne och hon sa jag kissar på mej.. Där satt jag vid datan och ammade Thea som var jätte hungrig så jag ringde J och frågade om han hade hunnit åka (för parkeringen ligger en bit bort) han sa han skulle komma hem och hjälpa Emma, så när han kom tillbaka hem några minuter senare så stod Emma där i hallen och sa skynda dej det svider på benen! och då kände jag att det rann över och jag fick ett hysteriskt skrattanfall och skrattade så jag tjöt, vad ska man göra mitt i kaoset lixom?! :-D

Sen badade Ida och Emma en stund Och J åkte iväg igen.
Tjejerna kom upp ur badet och då kom Ida på att hon ville sova hos Pappa inatt (vi sa dom fick välja om dom ville stanna kvar här eller komma hem till han igen eftersom det är Fredag imorn) Så Emma ville stanna och Ida ville sova hos pappa, så barnenspappa kom hit och hämtade Ida och sen fikade vi lite när F Och J kom igen och sen så åkte dom och köpte Pizza så vi fick lite kvällsmat, Emma var så glad över sina strips och sås hon skulle se på Pippi ikväll sa hon, Jag satte mej vid datan och ammade Thea då ringer barnenspappa och Ida vill komma hem igen.. Så efter 5 minuter är Ida hemma igen så nu är det Mammavecka på riktigt många dagar framåt :-)
Får hoppas bara att Thea blir av med sin förkylning så vi kan vara ute lite i helgen så tjejerna kan få cykla och så. Nu ska jag umgås med mina barn och göra kväller för dom, sen blir det tv restän av kvällen! Imorn är det helg, fasen så gött! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En 29årig Trebarnsmamma, som lever för sina barn.