lördag 10 april 2010

Fredag & Lördag

Fredag: var uppe som vanligt extra många gånger med Thea inatt, så man var inte så pigg när tjejerna kom in rusandes tidigt som vanligt, så vi alla låg kvar och mös i sängen ett tag sen gick vi upp och käkade frukost, tjejerna var aningen stimmiga idag så J fick ta med din till affären när han skulle handla lite fredagsgott, jag började fixa med grönsakerna och så till tacosen, sen kom dom hem och vi käkade alla var jätte hungriga och tjejerna åt massor, tacos är ju så gott :-)

Sen så matade jag thea och tjejerna ville gå ut så J gick ut före med dom och jag och Thea kom efter sen när hon ätit, men det var kallt ute blåste lite och inte alls mysigt och Thea ville inte alls ligga i vagnen så vi gick in efter en stund igen och gjorde negerbollar, tjejerna kollade lite på tv i sitt rum och när jag gick in där vid 19 tiden för jag skulle säga att vi skulle ha lite fredagsmys vid tvn så hade Emma somnat i sin säng det gick inte att få henne att vakna eller ens förstå vad jag sa, så jag drog ner rullgardinen och sa åt Ida att smyga ut så Emma fick sova vidare, så jag och J och Ida hade fredagsmys och kollade på postkodsmiljonären och talang jakten, det vi åt finns det ju bild på nedan ;-)

Ida vart trött vid 20.45 så då fick J lägga henne för jag ammade Thea just då, sen så kollade jag och J på solsidan och sen började vi kolla på en film men jag orkade inte hänga med i handlingen så bra så jag gick och borstade tänderna och gjorde mej klar för natten istället, somnade inte så långt efter jag la huvet på kudden.... Zzzz...



Lördag: Imorse var jag jätte trött och hade ont i huvet när Emma kom in vid 7 tiden så dom fick se på Pippi film i sitt rum för jag orkade inte ens resa mej, så jag sov ett bra tag till (Thea ammades och sov vidare som tur var) sen gick vi upp och käkade frukost allihopa, sen så gjorde vi oss klara för att åka in till stan och handla lite, bland annat ny napp åt Thea hon total ratar alla nappar men nån måste hon ju gilla så vi provar oss fram det skulle bli lite lättare om hon godtog napp så vi försöker vidare ett tag till.

Tjejerna hade fått pengar i påskäggena av J:s föräldrar så dom handlade för dom idag, Emma köpte en cola flaska, tuggummi påse och en chockladboll, hon var så söt när killen i kassan sa vad det kostade och hon stod där pytteliten på andra sidan bandet och räckte fram pengarna min lilla söt fia :-) Ida köpte en tidning som hon alltid gör när hon har egna pengar eller får välja nått i affären och nått barbie ägg, så dom var glada & nöjda och hela vägen hem :-)

Igentligen så skulle vi ha varit på syrrans killes 30års kalas idag men vi tackade nej till det pga att vi inte vill ha Thea bland för mycket folk och dom bor ju i en två så det blir ju en slags folksamling då.. och sånt ska vi undvika sa dom på neo så det kändes säkrast att inte åka dit eftersom det skulle ha kommit så många. Sen hemma så ammade jag Thea och J började med middagen, idag vart det stark korvstroganoff och ris, Emma och jag tyckte det var väldigt starkt, Ida åt bara riset och J som alltid har på extra curry på sin mat kände ingenting extra..
Sen så var vi ner i tvättstugan jag och tjejerna dom var så hjälpsamma så :-)

Imorse så kollade Emma på Ika i rutan för er som minns henne och hon tyckte det var bra om barnen fick bestämma en hel dag så det ville Emma, sagt och gjort vi vände på allt och vi betedde oss som dom alltid gör och dom fick vara "vuxna" lite roligt faktiskt för dom insåg ganska snabbt att vuxna har många tråkiga måsten och att det är mycket roligare att vara barn ;-) ha ha.. Tjejerna badade nyss och vi hade gjort en sockerkaka och fikade lite just nu röjer dom och hoppar och gör kullerbyttor i våran säng, snart är det dax för kvällsmat och läggning för dom, sen ska jag och J se på Bad boys 2 som går på tv3 den filmen har vi såklart sett men den är ju grymt bra så den tåls att se igen och igen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En 29årig Trebarnsmamma, som lever för sina barn.