måndag 31 maj 2010

*Morsdag*

Gick upp tidigt som alltid med Lillskruttan, Och eftersom J kom hem tidigare från jobbet för jag inte mådde bra, så behövde han inte sova så länge så vi åkte in till toys r us och skulle kolla paket åt Emma (hade fått pengar av min gamla farmor som inte orkar gå i affärer själv så jag får köpa paketet som hon ska ge Emma) så vi gick runt och kikade men fick sån beslutsångest inte förräns Theas skrik överröstade hela affären så bestämde jag mej för en dockvagn och en docka med tillbehör, tror det kommer bli bra, slog in paketet där oxå, och Thea som satt i bärsele hos J hela tiden bara skrek och gnällde, sen så stressa vi vidare till Max får vi skulle käka lite Lunch vi åt vi bilen för det skulle bli minst krångel men Thea bara skrek och skrek i bilstolen så jag hann inte äta upp min mat för jag fick försöka lugna henne som inte gick alls, sen hemma så fortsatte hon vara på dåligt humör, J la sig och sov eftersom han skulle börja jobba vid 17, så jag rullade Thea i vagnen, plockade lite och flyttade över all min utpumpade mjölk från ena frysen till den andra, är så jobbigt att alltid leta och nu är allt i samma frys.

Sen så vaknade J och åkte till jobbet, just då sov Thea så jag gjorde chicky bits i ugnen för jag skulle få nått att äta, och precis när maten var klar så vaknade hon och skrek och var allmänt missnöjd så jag fick försöka äta med henne i famnen ändå. Sen så gav jag henne mat hon fick 50/50 av bröstmjölk och ersättning (i hopp om att hon ska sova bättre inatt)
den åt hon upp och sen byte jag blöja och la henne i vagnen för hon var trött men somna det gjorde hon inte så jag fick ta upp henne och bära runt på henne när hon gnällde, vyssade och vaggade och gav mera mat hon rapade ordentligt, provade lägga henne i sin spjällsäng gjorde jätte mysigt med snuttefiltar och speldosa och la på henne en tunn bomullsfilt, det funkade inte så jag rullade vagnen ett tag till hon men det dög inte heller höll på så tills kl 22 då jag nästan bröt ihop för jag blev så frustrerad när ingenting dög fast jag försökt massor av olika saker i flera timmar =(

Jag slutade ju röka när jag blev gravid med Thea och har varit så röksugen på sistone så när Thea är på sånt där humör så saknar jag mina rökpauser på balkongen som sjutton! Men jag gör mitt bästa för att inte falla och börja röka igen men det så svååårt! Straxt efter 22 så somnade i allafall Thea i sin säng, hon hade nog slut på ork att gnälla/skrika då. Jag anade ju att hon inte skulle sova så länge så jag höll mej vaken och vid 00 så vaknade hon och skulle ha mera mat även då fick hon 50/50 och sen så fick jag söva om henne vilket var svårt.. Ammade henne några gånger under natten det lugnade henne och fick henne att somna, men eftersom jag har sovit så lite så fattar inte min kropp när den ska sova lr vara vaken så min sömn uteblev som vanligt halvslumrade max 2tim inte sammanhängande ens så när jag gick upp med Thea vid 06.45 Då låg J och sov bredvid oss så jag måste ha missat att han ens kom hem då vid 06.

I allafall så gick vi upp och eftersom jag tyckte gårdagen var så jobbig Jag och J smsa under kvällen så han visste hur jag haft det här hemma så när jag skulle kolla in på datan så låg det en lapp där det stod: Grattis på Morsdag i efterskott, Älskar dej! Puss J. Och bredvid låg en ny veckotidning och ett ciggarett paket, Vad kallar man det om inte Kärlek! Tack Älskling för du gör såna här saker för mej det betyder massor! MEN jag ska inte ta nån cigg inte förräns jag verkligen inte klarar mej längre fast visst jag är sugen på att ta bara en.. Men nääe ska försöka nu har jag ju hemma om det skulle bli kris ;-)

Idag ska vi till Familjerätten och skriva på faderskapspapprena har haft massa strul med tider som inte passat, sen ska vi till Bvc och Thea ska få Vaccin spruta igen det blir nog inte populärt.. Ska även väga henne igen får se hur det ser ut nu, kommer i allafall fortsätta ge henne 50/50 inte för hon sover bättre men förr Lr senare måste hon ju gå över helt på det så det är lika bra att vänja hennes mage vid det. Nääe nu ska jag käka frukost i solen på balkongen *tittar på ciggarett paketet* Får väll ta en barnvagnstur i solen om inge annat funkar! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En 29årig Trebarnsmamma, som lever för sina barn.