tisdag 11 maj 2010

Tv Tisdag!


Imorse så ville ida till dagis hon går ju mellan 09-14, och under tiden hemma så pyssla vi lite, jag fick Thea att äta 100ml i nappflaska!! *glad* tyvärr så funkar det bara när jag ger henne, men tidsnog så accepterar hon nog att hennes pappa oxå ger henne mammas mat i flaska *Hoppas* Vore skönt att få lite space när man känner att allt är för mycket som det kan bli med tre barn, man önskar att man hade hur mycket energi som helst och aldrig blev trött men så är ju inte fallet =(
Emma och jag käkade lunch: Torskfile & potatis & dillsås och rivna morötter och majs till det är så himla gott! =) Sen kom Ida hem och Tjejerna målade lite med vattenfärg tyvärr så fastnade färgen i vårt vita köksbord så nu lär vi köpa vaxduk ;-)

Sen tog vi oss ut med vagnarna (Emma orkar inte gå hon får ont i benen säger hon så Ida körde Emma i sulkyn och Thea låg i sin vagn vi knallade runt i byn, stannade till i lekparken så tjejerna fick busa av sig lite energi, sen så gick vi vidare Ida hittade massa vitsippor och plockade med sig en bukett som ska stå på bordet =)(bilder finns nedanför detta inlägg)

Sen så åkte jag och Thea och Ida in till den större byn och hämtade ut Idas nya glasögon som är jätte fina och större så Ida inte kan tjuvkika över som hon gjort med dom hon har nu.(se bilden) Vi stannade på affären och handlade små chips påsar och trocadero till Tjejerna, Ida ville ha mys ikväll sa hon =)

Sen kom vi hem och J hade rivit ut våran säng eller Ja våran Resårmadrass som vi sover på för senare ska han hämta hem en säng ram som han lånat ut till sin brorsa en sväng, ikväll är det tv tisdag Ugly betty, Desperate Housewifes, Cougar Town! Det ser jag fram emot att få sitta still i soffan och mysa och se på bra tv.. ha ha... drömma går ju, tjejerna ska ha vatten, Thea ska bytas på och bäras runt på och sen ska väll nån kissa av tjejerna och sen och sen..... Mammalivet är slitigt men skulle inte byta bort det mot något, älskar mina tre små prinsessor över allt annat <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En 29årig Trebarnsmamma, som lever för sina barn.