tisdag 25 maj 2010

Regn = Huvudvärk!

Usch så trist med regn!! sov lite som vanligt inatt å sen när det var regnigt ute så kom huvudvärken som ett brev på posten.. J fick gå med Ida till skolan idag, hon skulle vara där idag och prova på hur det är, efter sommaren så slutar hon ju dagis och börjar nollan eller vad det nu heter, vart sjutton tar tiden vägen vägen?? Jag som är så ung hur kan jag ha en dotter som ska börja skolan ;-) hi hi..

Nu känns det i allafall som man fått i ordning på rutinerna med Lillskruttan, och nu när hon äter min utpumpade mjölk i flaska på dagarna så kan man delegera matningarna till hennes pappa ibland när man känner att man måste fixa nått med dom andra barnen.
Men ammar på kväll/natt gör jag och det kommer jag nog göra länge eller i allafall så länge hon vill det, för det är smidigast på nätterna och det är ju bra för henne att få näringen eftersom hon är prematur, nu är hon ju stor som en nyfödd bebis fast hon är 5månader, FEM MÅNADER!! Kommer bara svirsa till så börjar hon oxå på skolan, men man tycker väll kanske bara att tiden går så snabbt för det är så mycket hela tiden med tre barn, läkartider, möten, fixa saker hemma osv osv.. Men visst jag är ofta trött och kanske inte alltid på bästa humöret men jag skulle inte byta detta mot nånting annat, det är mitt underbara liv med min Familj, My Family My World =)

Ikväll är det Tv soffan som gäller, massa bra program på kanal5 från 20.00>>>23.00 :-) Å eftersom barnen la sig så sent igår så hoppas jag att dom sover tidigt ikväller, igår var vi och storhandla och sen var barnen så uppe i varv att dom inte somnade förräns klockan 22!! Så Gissa om Ida var trött imorse när hon skulle upp till skolan, Ja och igår när vi handlade så var Thea inte alls på humör hon skrek och skrek i bilstolen i affären så det slutade med att jag fick ha henne på axeln när jag packade varor, hann packa typ 4 påsar innan J kom och hjälpte till, Tjejerna dom drog direkt jag frågade om dom kunde hjälpa till.. Ungar.. ha ha..

Nej nu ska jag återgå till mitt här hemma!

Sofie>> nu får du ta och ringa mej, Miss U a lot!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En 29årig Trebarnsmamma, som lever för sina barn.