torsdag 27 maj 2010

Bästaste Mamman i hela världen!

Det säger mina små älsklingar att jag är ofta och det känns skönt eftersom dom gör mycket bus och man får vara tråktant och säga ifrån, så skönt att man är poppis ändå =)

Denna natt var lika rolig som den förra.. Å nu har min kropp börjar fucka ur helt för den är så ur balans så jag kan inte ens komma till ro längre på nätterna mellan ammningarna, men Thea är ju snuvig till och från just nu så jag förstår ju att hon har det jobbigt på natten så man får bara härda ut, kändes konstigt att stå och rulla vagnen över dörr tröskeln när J åkte och jobbade imorse vid 05.20 och det är ljust ute.
Barnen vaknade vid 06.30 och ville ha frukost, så jag fixade och dom var själv inte så hungrig, är inte det på mornarna speciellt inte sådär tidigt, sen så gav jag Thea mat och då ville Emma bre sig en macka till men efteråt så ville hon inte ställa in smöret så Ida gjorde det åt henne, sen när jag matat klart Thea och kom in i köket och såg locket till smöret ligga på bordet så öppnade jag kylen och där stod smöret rakt in tryckt på en hylla med smörkniven i och allt, jag kunde bara skratta såg
framför mej hur Ida kommer göra sen i tonåren ;-)

Sen så ringde jag sofie och babbla ikapp lite hade inte pratat mycket alls med henne på 10dagar för hon har varit på landet hos sina föräldrar, så det var skönt att få prata ikapp och veta hur dom haft det. =)

Sen så la jag rulla jag Thea i vagnen så hon somnade och sen så fixa jag min frukost och satte mej på balkongen och åt den där i solen, det var riktigt fint =)

Pyssla och greja lite hemma, sen vid 14 kom J hem och efter det fick vi främmande av F och hans son W och vi bjöd dom på Tacos och käkade det var jätte trevligt, sen så lekte barnen och Vi prata lite, J och F kollade på blocket på Rally bilar, och sen så satt Thea och pratade med tvn hon har lärt sig att göra ljud ganska högt nu så emellanåt så höja hon till åt tvn det var så himla sött, min Lillskrutta =)

Sen så åkte F och W hem och jag och tjejerna åkte in till större byn och hämtade ut ett paket som innehöll födelsedags presenter åt Emsen som fyller nästa vecka, tjejerna fick glass på affären dom var så glada, kan inte förstå att det redan är fredag imorn och dom ska till sin pappa..

Sen hemma igen så vart det duschning och kväller för kidsen, sen så ammade jag Thea och kolla lite på Tv och sen i vanlig ordning så hamnade jag här.. Datanörd som man är!

En gammal barndomskompis till mej blev pappa till en flicka igår, stort grattis till han och familjen! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En 29årig Trebarnsmamma, som lever för sina barn.