lördag 29 maj 2010

Fredag & Lördag!

Igår (fredag) så skulle vi iväg till usö på ett besök på morgonen men det blev så stressigt och tokigt med barnen så vi avbokade det och satte oss i solen på balkongen istället det var skönt. Sen så åkte jag och Ida och Emma till min farmor och hälsade på lite innan vi skulle handla lite, vi lämnade Thea hemma med J.
Alltid trevligt att besöka min farmor, och tjejerna var så glada och tokade sig massor, och Emmas skratt är så smittande man kan inte annat än dra på smilbanden då =)
Sen hemmåt och gjorde baconlåda och sallad, medans den var i ugnen så sov J och Thea och jag och tjejerna spelade Memory, sen så käkade vi och sen gjorde jag tjejerna klara och följde med dom till sin pappa, kramade dom och vinkade hejdå och gick hemåt igen. J åkte till jobbet han jobbar eftermiddag/natt 18.00-06.00 så Thea och jag fick ha FredagsMys själva här hemma, fanns bara skit program på alla kanaler så jag satt mest vid datan dom stunderna Thea sov, sen när hon vaknade sista gången vid 00 så gick jag och amma henne i sängen och så fortsatte natten...

Klockan 06.10 kom J hem och då var Thea och jag vakna så han fick ett stort leende av henne när han kom in i sovrummet =) Jag rullade vagnen när hon blev trött och hon somnade en liten stund och sov mellan 06.30-08 då var det bara att gå upp och ta med sig allt jag behövde från sovrummet så jag skulle slippa springa in och ut där, J behöver ju sova för han ska jobba 12timmars pass ikväll med och imorn med.
Thea och jag kollade lite på Tvn den tittar hon stor ögt och nyfiket på =)
Vid 13 kom J upp började laga mat åt sig, jag matade Thea och fixade lite sen så åkte jag och Thea till affären och handla lite bland annat nya nappflask nappar hon är inte riktigt så förtjust i dom hon har, så jag provar lite olika någon måste ju duga. Kom hem då åskade det och small som bara den så J hade stängt av datorerna och Tv apparaterna, Jag käkade sån där Pizza i ugnen som middag var inte så hungrig alls min kropp vet inte när den ska äta eller sova, helt ur balans :-/

Sen kom J:s föräldrar och bröder hit och fikade och pratade, Thea vaknade och kom upp och jollrade och gav oss massa leenden, min lillskrutta =) Sen så åkte dom hem och J åkte till jobbet, Jag badade Thea och sen gav henne lite mat och då insåg hon hur trött hon faktiskt var och ingenting var bra.. så nyss för en stund sen fick jag henne att sova i vagnen, har burit runt på henne och vyssat och vaggat, det vore så mycket lättare om hon lärde sig att ta napp då skulle hon kunna somna kanske på egen hand när hon är mätt och nöjd men nu måste man hjälpa henne med det hela tiden, men man ska inte klaga på det, jag är så glad att jag har min Lilla mirakel bebis, första året är jobbigt så är det bara, jag läste i en tidning jag köpte häromdagen om barn att föräldrar som får bebisar som bara äter/skiter/sover tycker det är hur lätt som helst att ha bebis medans dom som får ett mer krävande barn med tex kolik eller ett barn som lätt blir överstimulerat och har svårt att komma till ro får det jobbigare som förälder så alla barn är olika, man kan inte jämföra dom vissa har det tuffare med sina barn än andra så är det bara, men jag tror att vi (nu menar jag dom som är som jag som har det tuffare som förälder) värdesätter sina barn lite högre när dom är på bra humör, för vi uppskattar det mera <3

Nääe nu ska jag hinna käka nånting ifall min älskade lilla bebis vaknar snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En 29årig Trebarnsmamma, som lever för sina barn.