söndag 9 maj 2010

Rymmande barn!

Natten var lång som vanligt och inte vart det bättre av att jag vaknade upp från en hemsk mardröm, man kan tydligen aldrig lämna sitt förflutna.. Mår illa nu när jag tänker på min dröm, kommer nog få dras med detta länge kanske livet ut innan hjärnan förstår att det är över och jag är fri från sånt..

Hur som helst sen så kom mina stora tjejer och gosa ner sig i sängen (eller ja mest sparkades och knuffades men gosa lät bättre) sen så käkade vi frukost och jag ammades Thea sen gick tjejerna ut och lekte i lekparken utanför. Jag och J började med lunchen för han ska åka iväg med sin familj 3/4 av dom iallafall och kolla på fotboll så jag var tvungen att hinna fixa i ordning Lasagnen innan han åkte, när vi är klara med maten och J gör sig klar så kikar jag ut i lekparken (gör alltid det typ var 5:e minut) och såg Ida gå längst upp på gården med en pojke från byn i samma ålder och Emma som går en bit nedanför dom är på väg mot skolan där dom INTE får vara och det vet dom, så J skyndar sig ut och då är redan Ida och pojken borta men emma får syn på J och springer åt det hållet som Ida och pojken gick det var det jag såg från köksfönstret med en sovandes Thea i vagnen i sovrummet och Lasagnen i ugnen kändes fan som jag skulle få ett nervsammanbrott för jag vart så rädd, vad som helst kan ju hända dom kan bli påkörda eller bortrövade eller ramla och slå sig eller vad som och när dom är så långt borta så hör man ju inget =( J kom hem med dom bägge igen och dom visste mycket väl varför jag vart rädd och ledsen, Emma kastade sig nästan direkt runt halsen på mej och kramade mej så hon vart nog ganska rädd hon med nu såhär efteråt, jag förklarade för dom exakt varför dom inte får göra så då får dom inte vara ute i lekparken ensamma igen. J åkte iväg på fotboll och tjejerna och jag käkade Lasagne & sallad, vi pratade dom deras rymmning Ida sa: ja ja du har sagt det 50miljoner gånger nu! Jag sa ja men det går ju in i ena örat och ur i det andra så man måste ju upprepa sig då skratta Ida och vi åt av maten och släppte ämnet tror dom förstår nu faktiskt men det återstår ju att se förstås ;-)

Vet inte vad vi tjejer ska hitta på under dagen väntar i allafall på att Thea ska vakna så hon kan få ny blöja och amma lite, sen får vi se om vi åker och hälsar på någon eller om vi pysslar hemma. =)

Vi bestämde oss för att gå en promenad till min syrra och hennes sambo, så vi gjorde oss klara och Thea var inte alls på humör för det men Ida var så duktiga och stod och rullade vagnen och sjöng för Thea när jag gjorde mej klar, sen så hjälpte Ida mej att bära ner vagnen för trappen (utan Thea i givetvis!!) och Ida är väldigt stark för att vara 6år så hon fick massa beröm av sin stolta mamma =)
Sen så gick vi genom byn mot syrran och där fick vi fika och satt ute det var ju sol emellanåt, Ida och Emma busade och sprang runt och Thea var inte nöjd i vagnen så jag fick ta upp henne en sväng och sen rulla vagnen hela tiden.. *suck*
J kom oxå dit sen efter han kom hem från fotbollen, och han tog bilen dit så han tog med sig tjejerna i bilen sen och jag gick hem med Thea.
Hemma så badade tjejerna och sen hade dom myyys som Ida sa på deras rum med popcorn och dricka vid deras Tv =) Och vi kollar på Wallander filmen eller jag gör J går runt med en skrikande ilsken Thea så jag får nog ta henne och gå och lägga mej nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En 29årig Trebarnsmamma, som lever för sina barn.