fredag 21 maj 2010

FredagsMys!

Imorse kl 06.50 kom mina älskade tjejer tillbaka hem från en vecka hos sin pappa, jag valde detta själv för annars skulle dom varit på dagis idag och jag mötte tjejerna igår ute i byn och då sa Emma att hon inte ville till dagis idag så givetvis fick dom komma hem hit istället, har ju saknat dom så mycket mina små gullungar! =)

Lite trist bara att jag är så orkeslös av min förkylning men känner faktiskt att det vänder nu, skönt det för imorn så fyller min systers dotter 5år så då vill vi ju givetvis åka dit och gratulera henne, att fylla hela handen är ju stort =)

Vi åt tacos som fredagsmys idag, Ida hjälpte J att fixa grönsakerna sen så åt vi och pratade mycket mysigt att få äta tacos som är så gott och sen att ha mina älskade barn hemma igen. Lilla Thea är inte på så bra humör, tror det är värmen som är jobbig för henne så hon fick ligga på en filt och vara nakenfis en stund för att svalka sig lite det var uppskattat tills hungern satt in och blöjan fick komma på igen och jag fick amma min lilla just då svalare bebis =)

Mållgan min katt rymde igår han hoppade från balkongen (från andra våningen!) och var ute jätte länge så jag tänkte jaha nu är han väll borta för evigt men sen åkte J och handla och hittade Mållgan här utanför då var han hungrig och ville in igen.. ha ha.. Vikken Katt! Och idag var det samma sak vi öppnade balkongen för att få in lite luft det är så ju så jäkla tung luft, och gissa vem som kastade sig som en tok upp på räcket och hoppade ner.. Får se hur länge han är ute idag då, får snart göra en korg med lina och hissa ner honom i om han ska fortsätta såhär ;-) ha ha..

Ikväll blir det fredagsMys här hemma vid tvn, ska hinna bada tjejerna och ta en promenad ute oxå, har ju inte orkat mej ut och gå allt nu när jag varit så vissen men nu känner jag att jag vill ut och få lite luft och just nu lyser ju solen man får hoppas att det håller i sig.

Saknar min gumma Sofie som inte varit på nätet på hela veckan, har sofieabstinens! hi hi.. Men jag vet ju vart du är och jag hoppas att ni har det mysigt. =)

Nääe nu ska jag röja lite hemma och skicka J till affären för att köpa kvällsgottis!
Hoppas ni får en bra fredag med massa mys det ska jag ha med min familj! =)

(kolla på mina mobilbloggningar nedanför på Thea sötisen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En 29årig Trebarnsmamma, som lever för sina barn.