söndag 23 maj 2010

Lördag & Söndag!

Jaha vad hände igår då.. Ja just ja vi städade lite hemma och grejade, våran katt Mållgan hoppar ju från balkongen direkt man öppnar dörren och nu när det är så varmt så lär man ju ha öppet ibland så numera går vi ner med honom till porten och släpper ut honom så får han vara ute, han håller ju sig i området så det är bara att hämta in honom efter några timmar eller så kommer han själv när han är hungrig.. ha ha..

Sen for jag och tjejerna in till den större byn och handlade lite, var in på apoteket oxå och köpte Koksalt till Lillskruttan hon behöver ju det emellanåt även om hon inte är sjuk. Vi köpte varsin glass på affären var ju hur varmt som helst ute! Och sen hemma så såg vi tokkatten springa fram och tillbaka över vägen han tror ingen kör på honom, så det var dax att hämta in knaskatten innan en olycka händer. Sen så lagade vi middag Lasagne och sallad lika gott som alltid, sen så skulle vi ju in till större byn och kolla på crusingen men tjejerna var inte på humör.. Så vi blev hemma istället och vi gick en promenad jag och tjejerna Ida cyklade och Emma gick (!!!) hon som alltid ska bäras senast idag på affären fick jag bära runt henne, men i allafall (J hade Thea hemma) så vi gick/cykla till lekparken och barnen fick stimma av sig lite sen gick vi hem och käkade kvällis och kollade på tv, runt 21 blev barnen trötta och då vart det läggdax för dom, jag och J kollade på en film som slutade vid 01... ZZZzzzzzz...

Matade lilla Thea 3gr innan hon slutligen vid 07 inte alls ville sova mera, det var ganska varmt i sovrummet så jag förstod hennes gnäll men inte mitt huvud gisses vikken huvudvärk jag hade då.. vid 08 nånting så fick J henne att somna i vagnen och det var nice då kunde man sova lite till så huvudvärken släppte, sen så käkade vi frukost och gjorde oss klara och Emma skulle vara med sin pappa medans vi andra åkte in och grattade deras kusin på hennes 5årsdag, bägge tjejerna åkte med sin pappa in i hans "raggarbil".. Så Ida hoppade av utanför syrran, och vi gick in och gratta henne av oss fick 5åringen: En rosa klänning, rosa flip flopp, ett rosa hello kitty linne och lite godis det var uppskattat =)

Syrran hade fixat både tårta och kladdkaka och syrrans kladdkaka säger man inte nej till den är så himlans god! *Mums*
Thea sov i sin bilstol hela tiden vi var på kalaset vi stannade ju bara nån timme sen for vi hemmåt och köpte med Pizza hem och hämtade upp Emma på hemvägen så hon oxå fick middag, sen så kom min pappa och min farmor förbi och hälsade på en sväng det är alltid trevligt när man får besök av min släkt för det sker inte allt för ofta =) Sen så badade alla barnen, Thea var hungrig så hon var inte på toppen humör för badning men sen när hon låg nybadad och ammades hos mej så var hon super nöjd och somnade gott =) Nu är det kväller och tjejerna ligger i sina sängar (Lr så ligger dom bägge i Emmas säng) och det är lugnt och tyst och om en halvtimme ca börjar wallander filmen på tv4 som vi ska se innan det är läggdax, känns som det inte är meningen att somna när man ändå snart får vakna igen.. Men men vad gör man inte för sina barn dom är mitt allt och dom ska ha det bästa så är det bara.

over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En 29årig Trebarnsmamma, som lever för sina barn.