fredag 4 februari 2011

Yrsel!!

Ja igår fick jag mitt tredje Yrsel anfall på kort tid, kunde varken stå eller röra mej utan att det gungade, kände som man var på sjön i storm Lr nått sånt, så jag fick lägga mej på golvet och stanna där, Ida var super snäll och hämtade saker som jag bad om, men det vart ändå för mycket för mej eftersom jag inte kunde röra mej så blev det svårt att rasta hunden och fixa kvällsmat och sånt åt barnen, så utan att jag bad om det så åkte J hem från sitt jobb för han var orolig att nått allvarligt skulle hända, jag fick så dåligt samvete för det nu när han äntligen fått jobb och som han trivs på, tur att chefen där verkade förstående. Så hela kvällen låg jag på soffan, sov nästan i 2timmar där. Så J fick rasta hund och natta alla barnen själv.
Och inatt fick J gå upp och mata Lillskruttan, jag vaknade ju till ändå för hon skriker så himla högt och är så arg för hon inte får mat direkt.. Sen sov vi vidare tills morgonen.

Så imorse vid 8 ringde jag Vårdcentralen (jag ringde ju sjukvårdsupplysningen igår och dom sa åt mej ringa vc och boka tid snarast) så jag fick en tid kl 10, min snälla granne AnnaKarin eller KarinAnna som jag kallar henne fick köra in mej i våran bil (J fick ju stanna hemma och passa Thea & Emma) och på VC så gjorde läkaren massa undersökningen på mej, jag hade typ inga reflexer i armar och ben när hon kollade, sen fick jag lämna blodprover, och sen vänta tills hon fått svar på dom och då komma in igen, då sa hon att alla prover såg bra ut och att hon var helt säker på att min yrsel är stressrelaterad och att jag håller på att bränna ut mej :( Så hon sa åt mej att försöka vila och se till att få sova ut på nätterna, men hur lätt är det? J måste ju oxå få sova/vila för han jobbar ju. Får fundera lite på detta och se om det finns något vi kan ändra så det blir bättre för oss bägge. Men jag är så arg på allt just nu, fan jag vill inte vara utmattad igen, har ju kämpat mej stark sen sist jag var utbränd dvs när Emma var bebis. Å ikväll så skulle jag ju ut på krogen med Tina såg framemot det men jag måste nog vara hemma och vila, måste börja ta tillvara på mina helger då när jag bara har Lillskruttan hemma.

I onsdags vart jag moster igen åt en liten flicka, ska kika förbi syrran nån dag i helgen och få se lilla prinsessan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En 29årig Trebarnsmamma, som lever för sina barn.