måndag 18 oktober 2010

Mitt i Kartongerna!

Ja så känns det just nu som man bor mitt i kartonger, men det kan ju bero på att vi snart ska flytta igen och sen kommer jag inte flytta mera (det säger jag iof alltid) men denna gången så är det sista sen får man flytta i framtiden när man har råd att köpa hus (och det lär dröja!) Men det är ändå lite mysigt att flytta när man får inreda nya hemmet och fixa i ordning allt, MEN det går inte så snabbt när man har tre barn och en hundvalp som kräver sitt oxå, men till jul är det nog färdig inrett & utan kartonger.. haha..

Bävar inför Onsdag, då ska jag nämligen in till stor stan och leta vinterjacka och stövlar.. Jag verkligen avskyr att prova kläder och man kan ju inte direkt köpa jacka och skor på måfå tyvärr.. Och eftersom alla säger det ska bli en riktigt iskall vinter så lär man ju se till att ha ytterkläder som värmer, har inför skaffat ytterkläder åt kidsen redan Lr jag har beställt rättare sagt så det är på väg i allafall :)

Måste skriva några rader om mina mirakel barn! Är så otroligt stolt över dom alla tre, dom har haft såna tuffa starter i livet eftersom dom alla fötts förtidigt och då handlar det inte om nån vecka eller två utan många veckor förtidigt, Ida min första prematur föddes ju 10 veckor förtidigt och vägde 980gram, Emma min andra prematur föddes 7veckor förtidigt och vägde 1440gram (hon var min största bebis)och sen lilla Thea som är min tredje och sista prematurbebis som föddes hela 12veckor förtidigt och vägde 860gram. Dom har alla tre legat inlagda på Neo (Ida & Thea längst förstås) Emsen låg där i 3veckor sen var hon så stabil och pigg att hon klarade att åka hem på permis och en vecka senare vart hon utskriven men Ida och Thea har legat där i ca 8-9 veckor, så totalt har jag spenderat 5 månader på neo med mina barn.. Lika tungt har det varit varje gång men jag har ju inte haft något val så det har bara varit att härda ut tills barnen varit starka nog att få åka hem på permis till att börja med för att sen få bli utskrivna. Thea har ju varit minst av alla tre, och hon hade precis som Ida en extra tuff start men Tro det eller ej så klarade Thea av det bättre än Ida gjorde, Ida låg ju med respirator i 5dagar, Thea klarade sig med Cpapp även när hon blev sjuk på neo, hon är så otroligt envis och stark min lillskrutta och det är ju en bra egenskap som kommer ta henne långt :)När jag tittar på Thea så visst hon är liten för sin ålder hon är 10månader nu men skulle vara 7månader, men hon har ändå växt på sig så mycket på dessa månader och utvecklats så mycket, hon kan sitta, hon har två tänder där nere, säger mamaa & papaa, ålar sig bakåt på golvet hon har kommit på att man kan stå på knäna så hon ställer sig och gungar så krypandet är på G, busar och charmar alla när hon tokar sig och visar sina små risgryn till tänder :)

Jag älskar mina barn så det gör ont i hjärtat, visst man gnäller vissa dagar när man är trött eller stressad men skulle aldrig någonsin vilja byta bort mitt liv mot någonting annat, mina barn är mitt liv <3

Vill skriva en rad om min underbara vän Sofie oxå som kämpar emot sin cancer, du är så otroligt duktig och stark gumman, du har en riktig kämparglöd som jag beundrar! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En 29årig Trebarnsmamma, som lever för sina barn.