lördag 9 oktober 2010

Finns i sjön!

Är hemma ensam med barn/hund idag för J är på Rally, han åkte redan klockan 05.00! Det är ju mitt i natten för mej, Är inte avis! Vi andra sov till typ 9 (mata thea vid halv 8 men sen sov vi vidare) så vid kl 10 Lr nått så käka vi frukost, barn är så underbara (igår var vi på affären och tjejerna fick 40kr var av min farbror som dom handla för, Ida köpte en liten häst och Emma en gosedjurs apa) i allafall så börja ida berätta om en pojke här i byn som enligt henne är elak och tar sönder saker för henne (tror ida är lite i en hitta på osanna saker ålder) så då sa hon - Ja han bara tog min häst och hade sönder den! Och Emma kollade frågande på henne och sa - Ida när då?? då kom ida på sig själv.. ha ha..

Sen spela vi kort dvs Finns i Sjön dom tycker det är kul att spela med dom vet ju inte vad alla kort heter så dom får vänta fram det dom frågar om så säger jag vad det är för kort, vi spelade tills det fanns typ 4 kort kvar i sjön då var det inge skoj längre för då hade Ida och Emma så mycket kort på handen att dom inte kunde hålla i alla, så söta så =) Sen så gosa vi lite med Thea och hon tog i så hon skakade då säger Emma - Jag tror hon försöker få muskler! ha ha ha.. Barn är så underbara! Sen fick Thea sova lite middag & Jag gick ut med Cesar utanför så han fick springa av sig, och shit så han sprang, han tog verkligen tillvara på tillfället att få vara lös och busa av sig, men han kommer nästan direkt på inkallning duktig som han är, han är ju bara 4 månader =)

Idag är jag inte alls på humör, dom som står mej nära vet varför, jag hoppas detta reder sig inte kul att ha ont hela tiden, men jag klagar inte, för min kära vän Sofie har det MYCKET tuffare som är på behandling för sin Cancer just nu, hon är min idol hon är så otroligt stark den tjejen! Löööve you gumman!

Igår var jag hos grannen Tina och drack lite vin och kolla idol och snacka skit det är så soft att bara ha såna kvällar, men Tina tyckte det var lite pensionärs varning när jag gick hem straxt efter 22.. ha ha.. Men fan är man småbarnsföräldrar så orkar man inte vara på topp jämt så är det ju. Apropå på det så ska vi ju snart flytta oxå, och min granne är den enda jag kommer sakna när jag flyttar men så där jätte långt bort flyttar vi ju inte, vi kommer ju bo i samma by ändå. Vantrivs så i denna lägenhet, så mycket skumt som händer hela tiden, blir skönt att få komma tillbaka dit jag trivits som bäst av alla ställen jag bott på =) (bodde ju i en trea då, och nu får vi en fyra)

Nääe ska nog ta och vila lite, Thea sover ju, Tjejerna käkar mellis i sitt rum och ser på nått barnprogram & Cesar ligger å tuggar på ett grisöra =)

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En 29årig Trebarnsmamma, som lever för sina barn.