lördag 16 oktober 2010

Helgen är här!

Igår så hade jag mysdag med tjejerna det var stängningsdag på skolan så Ida var oxå hemma (har ju Emma hemma från dagis på mina veckor) Så vi spelade Tv spel, och röjde ner tjejernas rum eftersom vi ska flytta nästa helg så nu är allt nerpackat i deras rum, och det är ju bra dom vet att deras rum är packat så dom inte får en chock när dom kommer tillbaka till mej om dom glömmer bort att vi flyttat :) Emma är så himla underbar hon sa: Mamma det är tur vi flyttar tillbaka för då vet ju tomten vart vi bor! ha ha.. Vi flyttade ju därifrån till denna lägenhet i februari så förra julen bodde vi dit vi ska flytta fast då i en 3a och nu blir det en stor 4a kommer bli så bra så där borta igen med egen trädgård så man kan grilla och skogen och fotbollsplanen snett bakom där Cesar kan få busa av sig, och det är närmare skolan så när våren kommer så får kan jag nog våga låta Ida gå till skolan själv (kommer kunna se skolan från våra fönster) Längtar så tills flytten bär av! Men först ska man packa ner lägenheten oxå.. Tar lite i taget och kastar mycket!

För att återgå till gårdagen så käkade vi lunch det vart spagetti och köttfärssås, sen så vek jag 2 tvättkorgar med kläder mest till Thea som hon fått ärva av sina syrror som jag tvättat upp. Sen så tog jag med mej tjejerna och åkte och besökte min gamla farmor hon blir alltid så glad när hon får besök och tjejerna tycker det är så kul att åka dit och fika :) Sen så åkte vi hem igen och hämtade J, och sen åkte vi in och fixade Idas glasögon som hade tappat pluppar igen (När vi höll på att röja hemma idag så kom ida och visa att hon lekte sjörövare hon hade lagt på silver tejp på ena glasögat.. Gissa om J fick slita för att få bort klistret på dom!!) Men optikern fixade dom sen så åkte vi och släppte av tjejerna hos sin pappa, sen så åkte vi och handla lite fredagsmys och sen åkte vi hem till Cesar som varit själv hemma, vi tränar lite på det då och då och det funkar väldigt bra, Dessutom är ju stakars Cesar otroligt åksjuk och dregglar direkt man börjar köra och kräks så det är bättre att lära honom vara ensam så han slipper med och åka bil när han inte måste. Sen så Gosa vi lite med Thea, hon toka sig hela tiden och skratta tills tröttheten satte in då vart det bråttom med pyjamas och välling.

Sen så kollade jag och J på film och hade FredagsMys vi såg på John Tucker must die (den är gammal men jag hade inte sett den) den var faktiskt rolig, Sen såg vi på Resident Evil After Life den var oxå bra :) Sen gick ju Bad boys 2 på tv så vi kikade lite på den innan vi gick och la oss.

Idag är J på rally så jag och Thea och Cesar tar det lugnt hemma, jag har rensat lite i garderoberna och kastat kläder och saker som jag inte använder och inte tänker ta med mej när vi flyttar. Det är ju ganska fint väder ute idag så kanske man skulle ta en lång promenad senare, just nu sover ju Thea middag.
Nej nu ska jag greja vidare, Over and Out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En 29årig Trebarnsmamma, som lever för sina barn.