måndag 11 oktober 2010

Misslyckad!

Ja det är vad jag känner mej, Viljan finns där men inte orken att lyckas..
Men det är ju aldrig för sent att ta nya tag, men har insett mina begränsningar idag :(

Över till något annat, var och kollade på lägenheten idag på färgen som hyresvärden börjat måla i hallen, det var fint, men insåg att det blir för mörkt att ha det hela vägen så det blir grått mellan sovrummen och sen vitt i hallen i "fyrkanten" som jag säger, aja det kommer blir skit fint tror jag.

Sen fick vi besök av F och hans son, barnen lekte tills Ida gjorde illa W och hon vägrade säga förlåt så det blev en lång kamp för att få igenom ett förlåt, men jag gav mej inte, man ska säga förlåt när man gör fel och man ska veta det oxå.

Emma, min lilla gullunge, hon ramlade ju på dagis förra måndagen och slog i huvet så hon fick ett sår, så när hon kom till mej i fredags hade hon ett stort runt plåster på det som skulle sitta ett tag sa hennes pappa, så vi lät det göra det, och igår så blev hon jätte röd i ögonen och fick prickar på den ansikts halvan där såret är och runt plåstret så jag sa vi lär nog kolla det där och det var inte alls fint där under massa kladd och bakterier, kan inte förstå hur tjejernas pappas tjej som är utbildad sjuksköterska kan vara så osmart att säga att plåstret ska sitta på, hur sjutton ska ett sår kunna läka om det inte luftas det fattar väll vem som helst..
Så nu måste jag hålla koll på Emsen för får hon feber då måste jag åka in direkt med henne för då innebär det ju att det är stor infektion på G, så jag håller tummar å tår för att hon slipper det.

Nu sover alla utom jag här hemma (as usual!) men jag ska se filmen som går på svt1 *Den man älskar* innan jag ska lägga mej, måste ut och rasta Cesar sen oxå och vågar inte somna ifall Emma vaknar och mår dåligt, känns så olustigt det där :-/

Ska stänga ner datan och se filmen nu, Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En 29årig Trebarnsmamma, som lever för sina barn.