tisdag 17 augusti 2010

Lite Uppdatering!

I Söndags så var tjejerna på kalas på eftermiddagen, där dom fick tårta och godis i fiskdamm och lite sånt dom tyckte det var jätte skoj =) Ida var så ivrig inför att lägga sig hon skulle ju börja skolan dagen därpå, å jag började tänka shit vad länge sen man själv började skolan men var säkert lika ivrig som Ida var =)

I Måndags så var det ivrigt på morgonen, Ida var så glad och förväntansfull och eftersom det var hennes första skoldag så fick Emma och Thea vara kvar hemma med J, så jag kunde följa med Ida ensam, vi gick dit i god tid, ida höll mej i handen hela vägen dit och pratade om allt och ingenting, sen när vi kom fram så höll ida min hand ännu hårdare och ville inte jag skulle gå direkt så jag fick följa med in några minuter tills hon kände sig redo, då sa hon gå nu mamma hejdå och krama mej, min älskade Ida <3
Sen gick jag hem igen och vi gjorde oss klara och tog en sväng till stora stan, Emsan skulle ha ny vatten flaska och vi behövde lite annat så vi handla det på coop, Emsan ville ta en stor muffin och cola och jag tyckte lite synd om henne för hon kände sig så ensam nu när ida börjar skolan (innan var dom ju på samma avdelning på dagis så ida är hennes lek/bråk kompis för det mesta) så hon fick det, utanför coop började Emsan äta på den och sen när vi skulle in i bilen så kom en geting jäkel och vägrade lämna muffinen i fred, den var till och med med oss utanför bilrutan när vi åkte och flög med oss en bit! helt sjukt! Sen kom vi hem och greja lite sen baka jag en sockerkaka och sen gick vi bort till skolan och hämtade hem ida, F och hans son W följde med oss hem och fikade och barnen lekte.
Sen vid 16 åkte dom hem, och tjejerna busade lite och var rastlösa sen vid 17 gick dom hem till grannen (hans mamma frågade mej igår om inte mina tjejer kunde komma dit och äta tårta för att fira att dom börjat skolan) Ida och hennes son går i samma klass, även tjejernas pappa med sambo var dit bjudna och hennes barn så det var nog livat och kul där för tjejerna dom hade fått tårta, frukt och varsin godispåse och såpbubblor =) Jag och J och Thea åkte och kollade in nya lägenheten, blir väll hallen som vi lär göra nått åt för dom tapeterna är gräsliga såna där gula flammiga utan mönster passning som sitter i alla hyreslägenheter... Så det får bli nånting annat där! Sen åkte vi hem igen, tjejerna kom hem och då var det kvällsmat/badning/läggdax för alla tre, Thea var lätt att lägga mej Ida och Emma var så uppe i varv så dom somnade alldeles för sent mot vad som hade behövt.. Jag la mej kort efter dom somnade för då var jag jätte trött.

Idag Tisdag, så väckte jag barnen, gav dom frukost, bar ner vagnen och vi gick mot skolan, Emma gick och blåst såpbubblor hela vägen knasfian =) Idag gick det hur bra som helst att lämna av ida, så emma och jag vandrade hemmåt igen, där jag började städa, men fick avbryta för att ge Thea lite mat, sen så fortsatte jag att röja hemma med sånt där lull-lull som bara ligger överallt I hate it!! Men det är så svårt att hinna med allt hemma nu.. så jag insåg att om jag plockade bort endel prydnadsaker och lite grejs så blir det förhoppningsvis mera lättstädat för mej, började även rota i garderoberna, shit det var inte klokt hittade 4st kartonger som innehöll gamla räkningar och brev och reklam, och dom hade jag släpat hit när jag flyttade hit, helt sjukt! Så det blev att kolla igenom dom och kasta ALLT i dom! Tänker slänga så mycket onödigt som möjligt nu till nästa flytt. Sen så rusade vi och hämtade Ida, Emma cyklade då, sen när vi kom hem så fick Ida värsta utbrottet pga trötthet så jag fick tvinga henne att gå och vila en stund i sin säng och det var inte lätt för hon vart vansinnig och skulle minsann inte sova inte.. men efter ett tags bråkande så somnade hon till och vilade i allafall nån halvtimme så sen var hon mycket lugnare igen då gick hon och Emma ut och lekte med grannpojken.
Sen kom dom in och käkade pirog och kolla tv sen skulle dom bada men mitt i badet så kom deras mormor hit och hälsa på då ville dom ju såklart inte bada mer.. Jag och Mamma försökte föra ett samtal men det var fanimej helt omöjligt för barnen stimmade så mycket, så vi bestämde att vi ska ses nästa vecka och ta en fika på stan så vi hinner säga nånting till varandra.. ha ha.. Sen så åkte hon hem och det vart kvällmat och läggning för tjejerna dom somnade vid 20.15 idag, toppen! Sen så vart det badning för Thea busfian och matning och läggning men hon var ganska svår sövd mot vad hon brukar vara så får se hur natten går.. Men nu sover alla och J har precis åkt till jobbet, så jag ska ringa till Sofie gumman och kolla hur hon har det, ska även slå en pling till min vän Emma, sen kommer jag stupa i säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En 29årig Trebarnsmamma, som lever för sina barn.