onsdag 4 augusti 2010

Kalas & Sjukstuga

Idag var jag och Ida och Emma på kalas, det var min lillasyrra som fyllde 24år, vi var där i flera timmar och tjejerna fick leka med sin kusin, hade en trevlig eftermiddag där =)

Sen åkte vi hem till min sjuka bebis (J var ju hemma med henne, eftersom jag inte vill att mitt nyfödda systerbarn skulle få baciller på sig) Thea är förkyld och kinkig, det är ju svårt att äta och att sova för henne, men tack o lov för snorsugen! och koksalt!

Hände inte så mycket annat på eftermiddag sen hemma, bar runt på Thea, J gjorde pannkakor åt tjejerna (som han gjorde rosa med karamellfärg) men det dög inte åt dom, det skulle vara vanliga gula pannkakor minsann.. ungar.. ha ha..

Och sen när tjejerna badade och jag precis lagt Thea så knackade nån jäkla försäljare på och jag bara ignorerade det, då fortsätter idioten att knacka, hur fan kan man gå runt och knacka på hos barnfamiljer klockan 20.00 på kvällen?? Jäkla dumhuven!!

nyss åkte J till jobbet, jag hoppas på en lugn natt men med mina barn så vet man ju aldrig, Thea fick alvedon innan hon somnade så hon skulle kunna sova lite bättre, hon var så kinkig så det kändes lika bra, hon behöver ju sin sömn nu när hon är lite vissen.

Ja just det igår så var jag ju på bvc på läkarbesök med Thea, läkaren var imponerad av Thea, hon kunde det hon skulle mer än väl för sin korrade ålder, alltså Thea är ju 7månader men skulle varit 4 månader om hon inte fötts prematurt, och hon kunde det hon skulle för att vara 4 månader mer än väl, plus att så liten är hon faktiskt ändå inte hon ligger på minus 2 i längd mot vad en normal född 4 månaders kan göra, vikten är ju som den är men jag är så stolt över min lilla mirakel bebis, hon har gjort en tuff resa och är så duktig så =)


Imorn hade vi tänkt åka till min gumma sofie men det får vi nog ställa in om inte Thea frisknar till under natten, vill inte hon ska smitta sofies lilla bebis med några baciller, men vi får se hur läget är imorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En 29årig Trebarnsmamma, som lever för sina barn.