måndag 10 januari 2011

Uppdatering på begäran!

Har haft en liten blogg paus nu efter Jul och nyår men nu väntar tydligen folk (familjen) på att jag ska uppdatera så det är väll dax att göra det då :)

Vi har mest varit hemma och tagit det lugnt, hade en super mysig Nyårsafton med trevligt sällskap och god mat, tyvärr vart min mellandotter Emma magsjuk på natten och sen följde dagar av ilskna magsjuke baciller som gick igenom oss alla bokstavligt talat! Thea vart jätte dålig när hon kräktes och kräktes tyckte så himla synd om henne, bebisar ska inte ha magsjuka (och nu tänker ni men hallå hon är ju 1år då är man inte bebis men thea väger under ca 6,5kg och är 67cm så hon är en liten skrutta och min lilla bebis) Hur som helst så avslutades magsjukan hos oss på onsdagen då hade vi alla haft det, så nu hoppas jag vi slipper det på LÄÄÄNGE!!

Igår så flyttade Våran Katt Mållgan ifrån oss, han bor hos stora tjejernas pappa numera och där är jag övertygad om att han kommer att trivas för han sprang direkt till matskålen när jag lämnade honom och han funkade med deras katt och lilla hund men så det blir mycket bättre för honom där :) Så här kommer lite bilder på Mållgan:





Här ska ni få se en rolig jämförelse på Thea & Mållgan, det första är taget i februari förra året då vi precis fått hem Thea från sjukhuset och hon var så himla liten, och det andra kortet är taget igår, så kan ni själva se hur mycket Thea faktiskt har växt på detta år, ni får ursäkta bildkvaliten på det sista kortet, Mållgan var inte helt med på att fotas ;-)





Ja vad händer annars då inte så mycket, vi får snart nya grannar under oss det blir hur bra som helst det :) Det tråkiga är att min Lillesyrra som bor i huset bredvid oss ska flytta ifrån denna byhåla, men vi kommer ju att ses ändå men det blir tomt ändå här på kullen <3

Igår och idag har jag haft yrsel, det bara gungar när jag går Lr står upp så jag har mest legat på soffan och försökt vila men det är inte så lätt med en bestämd lillskrutta som kräver sitt så kvällen är välkommen ;-) Får hoppas jag vaknar utan yrsel imorn iaf för då ska vi till usö Thea ska på kontroll. Thea är en riktig liten charmör när hon vill själv se bild beviset :)


Jag bara måste visa ett kort på Thea som jag tog när hon badade, hon fick prova en baddräkt som tjejerna hade när dom var små den är lite stor men jösses så söt hon var i den, kolla på detta:



Nääe nu får det räcka med uppdatering för denna gången, och du syrran om du läser detta så vore det trevligt om du kikade förbi nån dag snart och färgar mitt hår för nu ser det för Jävligt ut rent utsagt.. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En 29årig Trebarnsmamma, som lever för sina barn.