onsdag 19 januari 2011

Lite uppdatering!

Vill bara först av allt skriva att idag har jag varit rökfri i två månader! Jag är så stolt över mej själv man kan om man ger sig faan på det, suget finns kvar hela tiden, vissa stunder mer och andra mindre men jag står emot och det är det som räknas :) Idag är en sån dag.. Lillskruttan trasslade massor inatt så jag sov max 3timmar om ens det, och när man redan ligger på minus på sömnkontot så är man inte allt för munter efter såna här nätter, det tråkiga är ju att J oxå fick jätte lite sömn eftersom skruttan vrålade och skrek och vägrade somna om, och han jobbar ju eftermiddag så jag hoppas han klarar av att göra det han ska på Jobbet. Så idag har jag gjort allt för att hålla mej igång så jag inte ska känna av tröttheten, var in och hälsade på min höggravida lillasyster på förmiddan, jag hade med mej Emma för Ida var ju i skolan och Lillskruttan fick vara hemma med sin pappa. Sen när vi kom hem så lagade jag middag, roade barn, sen började jag greja hemma, bytte sängkläder, vek in tvätten i garderoberna, dammsög hela lägenheten (med Thea i bärselen för hon var mammig och skulle bara vara i min famn!) så det var varmt och tungt att dammsuga.. haha.. Sen diskade jag upp disken, plockade undan leksaker och annat som låg överallt i lägenheten, sen roade jag barnen och fixade kvällsmat åt dom och sen nattade minstingen, sen gick jag och Ida ett varv här utanför med Cesar, Ida höll honom, han är ju så lydig så det är inga problem, det var när man fick upp nått spår han börja nosa iväg på som Ida drogs omkull på det hala underlaget, och shit så hon skällde på honom och snabb upp var hon och kortade kopplet direkt, en bestämd liten fröken :) Sen fick tjejerna kolla på film i sitt rum en stund innan det var dax att sova, barna i bullerbyn blev det (emma fick välja film, dom får välja varannan gång rättvisast så) Dom har kommit upp några gånger efter jag stängde av filmen det vanliga dom är törstiga, ska kissa, kolla vad jag gör osv.. hi hi.. Själv ska jag efter detta inlägg publicerats gå ett varv med cesar och sen lägga mej för min kropp skriker efter sömn! Men givetvis så ska jag lägga in lite bilder från senaste dagarna :) Och såklart vill Thea bus vara inne i syrrornas rum och pennor är ju jätte roliga att greja med att det sen blir lite färg streck i ansiktet bekymrar sig inte hon om ;) Nånting spännande händer utanför Lr?? haha.. Thea bus går ju med sin gåvagn numera och hon är så stolt när hon går med den så jag hoppas att detta videoklipp funkar nu :)


Vi var ju ute här i byn och tjejerna åkte pulka så jag lägger in ett klipp på det med :)


Nej, nu får det räcka med uppdatering för idag, Good Night!

1 kommentar:

  1. Va tråkigt att jag inte kan se dina youtube inlägg! :( Mysiga bilder på barnen! Hur gamla är alla idag?

    kramar!

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En 29årig Trebarnsmamma, som lever för sina barn.