torsdag 25 mars 2010

Nu blir det Thea i stället!

Har haft en jobbig veckan eller igentligen inte för jag och Lillskruttan har varit hemma ensamma i några dagar nu, för jag har behövt andrum och få tänka igenom saker och ting, men nu har J fått komma hem igen, vi ska ändra på mycket saker nu så det blir bättre, man kan ju bara göra så gott man kan, nått annat kan man inte göra.

Och en sak som vi ska ändra på är Lillskruttans namn, vi känner bägge att Freya inte passar henne det var ett beslut vi tog när hon låg i kuvöset och jag var groggy av mediciner och J var chockad över att han blivit pappa sen har det bara rullat på.. Men nu känner vi att vi vill byta nu har hon ju börjat lägga på sig lite "hull" och ser ut som en vanlig bebis och då känns hennes namn ännu mera fel, hon får behålla Freya som mellannamn, men vi ska byta hennes tilltalsnamn till Thea i stället, vi beställde namnbytespapprena igår och dom kom idag så i eftermiddag så skickas det iväg =)
Jag vet att MÅNGA kommer ifrågasätta detta men det är VÅRAT barn och VÅRA beslut punkt slut.



Igår kollade vi på Nya Wallanderfilmen ~Vålnaden~ den var sådär, inte så jätte bra men ändå så pass att man höll sig vaken eller jag gjorde det iallafall J mötte John blund både en och tre gånger ;-) he he.. Och igår så målade min pappa och J tjejernas våningssäng ännu ett lager men nu tror jag att det faktiskt räcker och blir bra det blev ju vitt dom fick dom ville ha röd säng men det passar inte in i deras rum så dom får nöja sig med vitt helt enkelt :-)

Nääe nu är lilla Thea hungrig så det är dax att amma, håller ju på att amma bort min tredje mjölkstockning på kort tid, jag förstår inte hur jag lyckas få det så ofta, går det bara 6-7timmar utan att brösten tömms så stockar det sig.. Men man får väll vara glad ändå lillskruttan äter och växer det är huvudsaken :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En 29årig Trebarnsmamma, som lever för sina barn.