tisdag 30 mars 2010

Barn är underbara!

Idag har vi bara varit hemma på förmiddagen och pysslat lite, jag och Ida satt vid datan och hon fick skriva lite ord som jag la in så hon lär känna igen bokstäver hon tycker det är så roligt:-) Sen kom J hem och vi käkade middag, idag var det tacos och jösses så tjejerna åt idag :-O Till och med J vart imponerad och det är inte illa det..
Sen tog vi oss ut i solen och gick på promenad runt i byn här hemma, var ute och gick i 1½ timme lite överallt, Ida och Emma turades om att köra varandra i sulkyn och på vägen hem så vart dom trötta så jag drog dom i sulkyn bägge två Emma satt i Idas knä, och det var lite skillnad sen när man körde Theas vagn, unjefär en sådär 35kg men det är nyttigt då kanske man förbränner lite mera ;-)

Sen när vi kom innanför porten hemma i trapphuset så vaknade Thea och var hungrig = timing! Sen kom min pappa förbi och hälsade på, och tjejerna var på han som iglar och skulle berätta allt och klänga och klättra det var nästan så man kan tro vi aldrig har besök här hemma ;-) Han tog med sig tjejernas cyklar hem, han ska fixa deras däck så dom kan cykla ute, Emma vart så ledsen när morfar tog hennes cykel hon var så övertrött stakarn, sen åt vi kvällsmat och pratade om att vi måste vara noga med att ta in dom sen när morfar fixat cyklarna så ingen tjuvar dom, då sa Ida: Mamma hit kommer inga tjuvar för vi har ju inget Guld..
ha ha.. barn är så klockrena och roliga, älskar mina underbara barn så mycket <3
Sen vart det läggdax, för imorn ska vi till Ögonmottagningen med Thea och sen ska Ida på 6års kontroll på bvc och få vaccin spruta undrar hur det kommer gå, hon är ganska bestämd den fröken.. Nääe nu ska jag mata Thea och snart är det ju Desperate Housewifes och Cougar Town, nice nice =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En 29årig Trebarnsmamma, som lever för sina barn.