måndag 20 december 2010

Theas Födelsedag!


Det var en super glad liten tjej som fyllde 1år och hon höll sig uppe ändå tills kl 16 innan hon sov middag (hon ville väll inte lämna sitt kalas helt enkelt..hihi..) Hon fick jätte fina kläder och roliga leksaker, tack till theas mostrar, faster, kusiner, mormor & morfar, farmor och farfar, och respektive ni gav Thea en jätte fin födelsedag :)

Tårtan>>


Såklart fick Thea äta tårta:



Öppna paketen var inte sådär super skoj men snöret gillade hon ju såklart :)



Jag kan inte förstå att detta första år gått så snabbt som det ändå har gjort! Inte länge sen hon låg på neontalen och var så liten och det kändes som vi aldrig skulle komma från sjukhuset lägger in lite bilder från tiden på neo, ni som aldrig fått prematur barn kan aldrig förstå vilken jobbig resa det är för både barn och föräldrar men bilderna kanske ger er en aning om vad man faktiskt får gå igenom.



Och min hand bredvid Thea för man ska kunna se hur liten hon faktiskt var:

Det här är taget när Thea var ca 4-5veckor gammal:

Och detta är den underbaraste människan som finns på Neontalen på Usö, Kerstin henne valde vi som patientansvarig barnsköterska åt Thea, hon uppdaterade oss om vad som hände när vi inte var på sjukhuset och pysslade om henne lite extra, Kerstin var ett stort stöd, speciellt för mej som varit på neo 2gr tidigare med Theas systrar.


Så mycket minnen som kommer fram nu, är så glad att Thea mår så bra som hon gör och att hon börjar bli större och starkare för var dag som går, min Lilla skrutta <3

1 kommentar:

  1. GRATTIS TILL THEA!!!!
    Tänk, ett år har redan gått!

    Hur mår ni?
    Hur mycket väger hon förresten?
    Jag sitter och funderar ganska mycket hur mycket "mindre" mina grabbar är om man jämför med andra i samma ålder. Dom blir 9 månader nu den 8.1, korrigerat skulle dom bara fylla 6 ½ månad ;)

    kramar!

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En 29årig Trebarnsmamma, som lever för sina barn.