onsdag 1 december 2010

Svärfar ska springa vedevågsloppet!

Jag och min svärfar har slagit vad, ett vikt vad och den som förlorar kommer få springa vedevågsloppet i maj, och det kommer INTE bli jag det kan jag ju säga! haha.. Jag har hittills gått ner 8,5kg (haft en svacka nu när jag varit sjuk så det har gått segare då) så jag ska ner 11,5kg till innan jag fyller år i februari (det är delmål 1) och svärfar skulle gå ner 10kg sa han så den som inte uppfyller detta får som sagt springa vedevågsloppet och det kommer inte bli jag! Jag har en vilja av stål när jag sätter den sidan till, och jag vill och måste ner i vikt nu så jag blir att må bättre och barnen får en friskare och sundare mamma :) Så det är bara att kämpa på, just nu blir det ju segt med promenader pga denna hemska kyla och eftersom jag är på bättringen från min förkylning och fortfarande hostar så stannar jag inomhus så mycket som det går, Thea ska ju ändå inte vistas ute i kylan ändå.

En annan sak som är positiv med att jag blev sjuk just nu var att idag är det exakt en vecka sen jag rökte sist :) Så nu ska jag sluta helt, kommer bli svårt när man festar sen men det får man ta då och försöka ignorera, det kostar för mycket att röka och det är verkligen inte fräscht heller, anledningen till att jag rökt är för det gett mej några minuter ifred utanför huset och för det lugnat mina nerver, livet med tre barn och en hundvalp kan ibland bli påfrestande.. haha.. Men jag får komma på nått annat sätt att hitta lugnet i kaoset nu!


Har köpt färdigt alla julklappar utom en, den som är kvar är till min pappa (vi drog lott bland oss vuxna i familjen och jag fick min pappa) och jag klurar och klurar på vad jag ska köpa det ska vara nått för max 300kr har vi sagt och pappa är ganska svår att köpa till just nu, men nått kommer jag nog på :)

Och Thea min lilla skrutta har fått sin första framtand så nu har hon två tänder där nere och en där uppe, så sött så :)

För övrigt så är våran katt gratis om nån vill ha... Han har vält Julgranen flera gånger och igår pissa han i Theas säng (där jag precis nybäddat!!) så Gissa om jag vart förbannad.. *suck*

Om 2 timmar ska jag på samtal på Idas skola och se hur det går för henne nu så här i slutet på första terminen, blir spännande att få ta del av :) Tjejerna är ju på pappavecka just nu och på fredag kommer dom hem till mej igen, det är så tomt här hemma utan dom <3

Sofie gumman, jag tänker på dej idag och håller tummar och tår!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En 29årig Trebarnsmamma, som lever för sina barn.