måndag 6 december 2010

Promenad & pepparkaksbakning!

Igår så gick vi en riktig långpromenad i snöyran med Ida och Emma i varsin pulka och Thea åkte vagn och Cesar sprang ju omkring som en tok (då han fick springa lös, går bara på vissa sträckor här i byn) Det är bra att ut och promenera men när det är -19 grader kallt är det inte så skoj, lr ens bra om man har en bebis, så vi passa på när det bara var några minus.





Sen efter det så åkte jag och tjejerna hem till min farmor, där även deras kusin var och så bakade tjejerna pepparkakor.






Sen så åkte vi hemåt och min andra syster med sambo och dotter hälsade på så jag träffade nästan hela min familj igår <3 Min kära syster hjälpte mej att färga utväxten på mitt hår, är så trött på att blondera sönder håret, funderar på att ganska starta nya året med en ny hårfärg?? Men velar fortfarande..
Jag ska ju starta mitt nya hälsosamma liv, eller det har jag ju redan gjort, eftersom jag gått ner endel i vikt och varit rökfri i 12dagar nu :)
Thea stakarn är jätte gnällig och kinkig och sover dåligt och äter dåligt, och inte undra på det är inte en, inte två utan TRE tänder på väg igenom tandköttet där uppe i hennes mun så det är inte konstigt att hon har ont :( Hoppas dom hinner igenom tills Jul så vi får en lugn Jul. Imorn ska thea på återbeök på usö för att kolla upp hur det går för henne, plus att hon skulle få vaccin mot säsongsinfluensa (beror nog på att hon är prematur) min lilla skrutta som snart blir 1år, en väldigt liten och nätt 1åring blir hon, men hon är väldigt aktiv och kan sätta sig själv, ställa sig själv, går själv om hon får hålla i nånting, så nog händer det saker i hennes utveckling allt :)

Hade utvecklingsamtal på Idas skola oxå förra veckan, hennes fröken var jätte nöjd med Ida och sa att hon var en pratglad liten snäll tjej som vill lära sig mycket helst på en gång..haha.. Så det känns skönt att Ida trivs där och allt går bra :)

Nääe nu ska vi klippa klorna på Cesar och en ska jag ju snart hämta hem ida från skolan och sen hitta på något skoj med barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
En 29årig Trebarnsmamma, som lever för sina barn.